Krioterapia miejscowa CO2

Spirometria (nazywana pomiarem oddechu)  to bezbolesne i nieinwazyjne badanie, podczas którego mierzy się objętości i pojemności płuc oraz przepływy powietrza znajdującego się w płucach i oskrzelach w różnych fazach cyklu oddechowego. Badanie polega na wykonywaniu w określony sposób wdechów i wydechów przez specjalny ustnik połączony z urządzeniem zwanym spirometrem.

Istotą badania spirometrycznego jest pomiar objętości i pojemności płuc podczas maksymalnego wdechu i wydechu.

Przygotowanie do badania

1. Przed badaniem nie należy palić papierosów ani pić alkoholu (min. 4 godziny, a najlepiej 24 godziny).

2. Minimum 2 godziny przed badaniem należy powstrzymać się od spożywania obfitego posiłku, płynów gazowanych, mocnej herbaty i kawy.

3. Bezpośrednio przed badaniem (ok. pół godziny) nie należy wykonywać intensywnego wysiłku fizycznego.

podejrzenie astmy,

osoby, u których wykryto tętniaka aorty albo tętnicy mózgowej,

POChP,

pacjenci  po przebytej niedawno operacji okulistycznej